Tracking / Analytics

Om de effectiviteit van je Facebook of Google campagnes te meten -of simpelweg bezoekers te tellen- is het mogelijk om externe tags in VoordeMensen te laden.

Facebook

Facebook werkt met een zg. Facebook Pixel, gecombineerd met zg. gebeurtenissen. Maak eerst een Facebook Pixel aan en plak daarna de code in het VoordeMensen dashboard. Daarmee worden PageViews bijgehouden en -na een geslaagde bestelling- wordt ook een gebeurtenis van het type "aankoop" getriggerd.

Google

Bij Google bestaat het meten van conversies uit twee delen.

Om Google Analytics of Google Ads te gebruiken kun je het beste de globale sitetag gebruiken: dat is een gecombineerde tag waarmee alle Google producten werken. Maak een globale sitetag aan en plak die code in het VoordeMensen dashboard.

Daarnaast moet je een apart "gebeurtenisfragment" aanmaken en ook de code daarvan in het VoordeMensen dashboard plakken.

Zo wordt op alle pagina's de globale sitetag ingeladen waarmee bezoek wordt bijgehouden. En bij een geslaagde verkoop wordt ook het bijbehorende gebeurtenisfragment uitgevoerd en wordt de conversie gemeten.

Let op! Zodra je aan tracking of analyse gaat doen met derde partijen moet je een cookiemelding plaatsen. Als je rechtstreeks naar het VoordeMensen domein verwijst (via een link naar https://tickets.voordemensen.nl bijvoorbeeld) doen wij dat voor je. Gebruik je onze sideloader of pop-up dan ben je hier zelf verantwoordelijk voor.

Steeds vaker blokkeren webbrowsers of adblockers Facebook/Google tracking. De informatie die het oplevert is dus indicatief en kan verschillen van je echte verkoopstanden.

Last updated