Automatische mails

Na een bestelling, voorafgaand aan of na afloop van een evenement kun je klanten automatisch een e-mail sturen. Denk aan herinneringen, kortingscodes bij extra bestellingen of verzoeken om reviews.

Instellen

Automatische mails kun je in het Dashboard aanmaken en bewerken in het e-mail menu.

Hier kun je een onbeperkt aantal automatische mails definiëren. Na elke bestelling zal elke mail ingepland worden volgens deze instellingen. Je kan kiezen uit:

  • x-periode na een bestelling

  • x-periode voor aanvang van een evenement

  • x-periode na aanvang van een evenement

De periode's zijn instelbaar tussen 1 uur en 24 maanden. Elke reminder is vervolgens te koppelen aan een bericht.

Als mensen voor meerdere evenementen kaarten kopen krijgen ze bij een na bestelling reminder maar één mailtje. Bij een voor of na aanvang reminder krijgen ze per evenement een aparte mail.

Na elke betaalde bestelling worden de bijbehorende mails ingepland. In het Dashboard onder Bestellingen kun je in het Notitieblok zien welke zijn ingepland. Een eenmaal ingeplande mail kun je annuleren door in het notitieblok op het prullenbakje achter de notitie te klikken.

Berichten vormgeven

Onder de definities kun je de bijbehorende berichten vormgeven. Standaard staan er drie voorbeeldberichten: een reminder, een enquete en een aftersales-bericht. Je kunt er zoveel toevoegen als je wilt.

In deze editor kun je de e-mailberichten vormgeven. Er zijn verschillende mailmerge-tags die zichtbaar worden als je de %-toets intikt. Diverse staan als voorbeeld al in de berichten en spreken voor zich. Zoals %FIRSTNAME%, %LASTNAME% of %LOCATION%.

We ondersteunen op dit moment twee talen. De tekst tussen de blokken @NL@ en @/NL@ wordt aan Nederlandstalige klanten gestuurd. De tekst tussen @EN@ en @/EN@ aan de rest.

De editor ondersteunt nog veel meer functies, je kan de berichten uitgebreid vormgeven, afbeeldingen uploaden (let altijd op de grootte!) of HTML gebruiken via de </> knop in de editor.

Overigens denken veel experts dat je je berichten zo persoonlijk mogelijk moet schrijven om te voorkomen dat ze afkomstig lijken van een bot om zo de meeste response te krijgen. Dat pleit tegen uitgebreide templates en veel afbeeldingen.

Last updated