Detailpagina

Wanneer je een bestelling aanklikt op een van de overzichtspagina's, dan kom je op de detailpagina van die bestelling. Hier kun je gedetailleerde informatie vinden en wijzigingen doorvoeren.

Besteldetails

In het balkje bovenin het blok ''besteldetails'' vind je vijf knoppen. Van links naar recht zijn dat: 1. Print op BOCA: Wanneer je hier op klikt, worden de tickets van de bestelling naar je ticketprinter gestuurd. Dit werkt alleen wanneer je een BOCA printer geïnstalleerd hebt en deze online iis. 2. PDF met tickets: Wanneer je hier op klikt wordt er een PDF geopend met de tickets van de bestelling. Deze kun je bijvoorbeeld mailen aan de klant of printen op een normale (A4) printer. 3. Factuur: Wanneer je hier op klikt wordt er een PDF geopend met de factuur van de bestelling. Bezoekers krijgen na het betalen van hun online bestelling de mogelijkheid om de factuur te downloaden, maar op deze manier kun je die ook nog achteraf aan ze mailen. 4. Verstuur opnieuw: Wanneer je hier op klikt worden de tickets opnieuw gemaild naar het e-mailadres van de bezoeker. 5. Verwijder: Wanneer je hier op klikt wordt de gehele bestelling verwijderd. De bijbehorende plaatsen worden weer beschikbaar gemaakt en de status van de bestelling verandert in ''cancel''.

Als een bestelling nog niet betaald is, dan kun je deze bij de besteldetails als betaald markeren. Wanneer je dit doet, wordt de omzet van de bestelling meegeteld in de rapportages. Doe dit dus in principe alleen wanneer je ook echt een betaling hebt ontvangen, anders ontstaat er een kastekort. Selecteer bij betaalmethode de manier waarop je het geld ontvangen hebt (bijvoorbeeld contant of factuur), vervolgens kun je kiezen of er wel of geen tickets naar de bezoeker gemaild moeten worden.

Als een bestelling online betaald is, dan kun je bij de besteldetails ook een terugstorting doen. Je kunt het hele bedrag terugstorten of een deel daarvan. Dat laatste is praktisch wanneer iemand bijvoorbeeld per ongeluk te veel tickets besteld heeft. Wanneer je een terugstorting doet, worden de tickets niet automatisch verwijderd. Nadat je het bedrag hebt terug gestort kun je de gehele order verwijderen of, in het geval van een gedeeltelijke terugstorting, alleen de betreffende ticket(s).

Klantdetails

Bij ''Klantdetails'' vind je de gegevens van de bezoeker. Je kunt deze hier ook wijzigen. Dit is bijvoorbeeld praktisch wanneer iemand bij het bestellen een verkeerd e-mailadres heeft ingevuld. Je kunt het e-mailadres dan verbeteren en vervolgens de tickets opnieuw mailen.

Notities

In de notities zie je alle acties die automatisch of via dashboard zijn toegepast op de bestelling. Bijvoorbeeld dat er een betaling is ontvangen via Mollie, dat er een service mail is ingepland of dat er een ticket is omgeboekt.

Tickets

Hier vind je een lijst met alle tickets die deel uitmaken van de bestelling. Ieder ticket heeft een uniek ID (geheel links), wanneer je tickets wilt omboeken, dan kan dat op basis van dit nummer. Je kunt op deze plaats ook individuele tickets verwijderen met het prullenmandje (geheel rechts). Let op: als je een betaald ticket verwijdert, maar geen terugbetaling doet, dan creëer je een kasoverschot. Wanneer een bestelling geannuleerd is, dan zijn de bijbehorende plaatsen weer beschikbaar gemaakt. In dat geval zijn er dus geen tickets meer aan de bestelling gekoppeld en is dit overzicht leeg.

Tickets omboeken

Hier kun je één of meer tickets selecteren en omboeken naar een andere voorstelling. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken wanneer mensen per ongeluk kaarten voor de verkeerde datum besteld hebben. De oude tickets worden verwijderd en er worden nieuwe tickets toegevoegd. Je krijgt daarbij de mogelijkheid om de nieuwe tickets direct aan de bezoeker te mailen. Let op: omboeken is bedoeld om met ''gesloten beurs'' te werken: de nieuwe tickets worden automatisch tegen de zelfde prijs geboekt als de oude tickets. Wanneer kaarten wilt omwisselen voor een nieuwe voorstelling met een afwijkende prijs, dan kan hierdoor een prijsverschil ontstaan. In dat geval kun je beter de oude tickets verwijderen en nieuwe tickets bijboeken (zie hieronder). Zorg daarbij dan wel dat je het verschil terugbetaalt aan - of ontvangt van - de bezoeker, anders ontstaat er een kasverschil.

Tickets bijboeken

Hier kun je nieuwe tickets aan de bestelling toevoegen. Je kunt daarbij zowel het evenement als de kaartsoort (korting) selecteren. Zo kun je bijvoorbeeld een extra vrijkaart toevoegen aan de reservering van een genodigde. Nadat je de kaarten hebt toegevoegd, kun je de tickets desgewenst opnieuw mailen aan de bezoeker. Let op: als je niet-gratis kaarten bijboekt in een betaalde bestelling, dan wordt de bijbehorende omzet in het systeem geregistreerd. Zorg in zo'n geval dus altijd dat je ook daadwerkelijk een betaling hebt ontvangen, anders ontstaat er een kastekort.